Συλλογικότητες Λαμίας: Οι διακοπές ρεύματος κι ο αγώνας είναι εδώ

Posted on Δεκέμβριος 11, 2012

0




Με αφορμή επερώτηση στη Βουλή έγινε γνωστό ότι πραγματοποιούνται περί τις 30.000 διακοπές ρεύματος ανά μήνα. Πολλές φορές όταν διαβάζουμε ή ακούμε μια είδηση στα πανελλαδικής εμβέλειας μέσα ενημέρωσης της δίνουμε ιδιαίτερη σημασία, άλλωστε ο αριθμός φαντάζει τρομακτικός. Όμως, όπως όταν βλέπουμε μια ταινία τρόμου, ως θεατές «καταναλώνουμε» την είδηση.

Από την άλλη αυτές (οι διακοπές ρεύματος) συνέβαιναν και συμβαίνουν τόσο καιρό δίπλα μας. Το αγνοούσαμε ή αδιαφορούσαμε αφού δεν το είχαμε ακούσει τόσο καιρό σαν «μεγάλη» είδηση. Φανταστείτε πόσο τρομακτική ήταν και είναι η εμπειρία για τον ίδιο το συμπολίτη μας, το διπλανό μας που μένει χωρίς ρεύμα.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ απάντησε ότι «… στην ευρύτερη περιοχή της Ελευσίνας … οι διακοπές που πραγματοποιούνται στο σύνολο των οικιακών και εμπορικών πελατών δεν ξεπερνούν μηνιαίως τις 280 περιπτώσεις …». Ίσως σε κάποιους φαίνονται λίγες, όλες όμως είναι ιστορίες που έχουν ονοματεπώνυμο.

Διαβάζουμε από «Το Χωνί», 18/11/2012, Τα όποια προβλήματα λέει ο διευθύνων σύμβουλος, δημιουργούνται «ως προς τα θέματα εξόφλησης λογαριασμών και διακοπών ρεύματος λόγω χρέους, προέρχονται από τη μειονότητα πελατών της επιχείρησης, οι οποίοι είναι ασυνεπείς στις υποχρεώσεις τους και απαιτούν διακριτή μεταχείριση έναντι των υπολοίπων πελατών, ζητώντας κατ’ επανάληψη μακροχρόνιους διακανονισμούς τους οποίους όμως κατά κανόνα δεν τηρούν».

Την ίδια ώρα που κάποιοι κατηγορούνται ότι «…απαιτούν διακριτή μεταχείριση…», με άλλα λόγια έναν «ενεργειακό παράδεισο», το ανάλογο μιας offshore εταιρίας με έδρα έναν «φορολογικό παράδεισο», κάποιοι άλλοι συστηματικά αποφεύγουν να εφαρμόσουν ένα νόμο, που προβλέπει για την προστασία των Ευάλωτων Πελατών (Άρθρο 52 Νόμου 4001/2011):

«Ανάλογα με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η κάθε κατηγορία, δύναται να λαμβάνονται πρόσθετα μέτρα για την προστασία τους, ιδίως η παροχή μειωμένων τιμολογίων, ή έκπτωση επί των δημοσιευμένων τιμολογίων κάθε Προμηθευτή, η εγκατάσταση μετρητών με δυνατότητα προπληρωμής, οι ευνοϊκότεροι όροι πληρωμής των λογαριασμών, οι εναλλακτικοί τρόποι πρόσβασης σε υπηρεσίες εξυπηρέτησης και πληρωμής λογαριασμών, η απαγόρευση διακοπής σύνδεσης τέτοιων καταναλωτών σε κρίσιμες περιόδους.»

Για την ουσία της υπόθεσης, σαν Πολίτες και Συλλογικότητες της Λαμίας, μιλάμε σχεδόν τρεις μήνες τώρα. Τόσο για το νόμο που δεν εφαρμόζεται όσο και για τις διεκδικήσεις που πρέπει να γίνουν πέρα από αυτόν.

Οι «ασυνεπείς πελάτες» που κατηγορούνται για παράλογες απαιτήσεις χρειάζονται τη συμπαράστασή μας. Για να είναι όμως αυτή αποτελεσματική χρειάζεται μαζικότητα. Μαζεύτηκε ένας σημαντικός αριθμός υπογραφών αλλά αυτό δεν αρκεί. Πρέπει να διαθέσουμε λίγο από το χρόνο μας, Τώρα, χωρίς λόγο, «σε ανύποπτο χρόνο», χωρίς ελπίδα για εκλογική αντιπαροχή.

Χρειάζεται και οι «ασυνεπείς πελάτες» να διεκδικήσουν αυτό που δικαιούνται. Είναι κατανοητή η «συστολή» και η απογοήτευση που νοιώθουν. Όμως δεν υπάρχει άλλος δρόμος. Ο αγώνας για την κατοχύρωση ενός στοιχειώδους κοινωνικού αγαθού είναι καθημερινός και γίνεται παντού, όχι μόνο στα μεγάλα μέσα ενημέρωσης.

Υ.Γ.: Το κείμενο γράφτηκε πριν τη δημοσιοποίηση της δικαστικής απόφασης που απαγορεύει στη ΔΕΗ να εισπράττει το Χαράτσι.

Advertisements